Hanne Bülow

Nu høres børnebørnenes leg som sød musik

Hanne Bülow har netop fået nye høreapparater med offentligt tilskud hos Vestjyllands Hørecenter i Ringkøbing. Det var teknisk audiolog Lars Braüner, der anbefalede de nye høreapparater, og det har gjort en stor forskel for hende.


Da 67-årige Hanne Bülow fra Ringkøbing skiftede de gratis høreapparater ud med Oticon- høreapparater, åbnede der sig en helt ny verden.

Hun har netop købt sit tredje sæt høreapparater hos Vestjyllands Hørecenter. Den nye løsning fungerer godt, og hun er særdeles tilfreds.


  • Jeg blev anbefalet de nye Oticon-høreapparater af Lars Braüner fra Vestjyllands Hørecenter. Han er teknisk audiolog og indehaver. Han har stor erfaring med at finde den rigtige løsning, og det er virkeligt lykkedes her, fortæller Hanne Bülow.


Hanne Bülow er tidligere bedemand, og i dag er hun gået på pension. Hun fik høreapparater for første gang for mere end otte år siden. Dengang henvendte hun sig hos Vestjyllands Hørecenter efter at have fået konstateret nedsat hørelse på begge ører hos en ørelæge.


  • Som bedemand talte jeg hver dag med mange mennesker, og efterhånden følte jeg, at jeg oftere og oftere var nødt til at få det gentaget, jeg fik at vide. Min mand bemærkede også, at tv-apparatet skulle skrues mere og mere op, som tiden gik. Det samme gjorde sig gældende for mine børnebørn, der også var begyndt at bemærke, at jeg ikke kunne høre, fortæller Hanne Bülow og fortsætter:


  • Noget måtte ske.


Efter besøget hos ørelægen kontaktede hun derfor Vestjyllands Hørecenter, som har afdeling i Ringkøbing, hvor hun bor.


  • Jeg havde hørt en masse gode ting om Vestjyllands Hørecenter, så det var helt naturligt for mig at henvende mig der, og det var en god beslutning. Her blev jeg taget rigtig godt imod, fortæller hun.


  • Lars Braüner var god til at sætte sig ind i mine udfordringer. Han iværksatte forskellige tiltag og lod mig vælge, hvilken løsning jeg bedst kunne lide. Både i forhold til pris men også i forhold til kvaliteten af høreapparater. Det var værdifuldt, fortæller Hanne Bülow.


De første hun valgte, var de billigste, og de kom med offentligt tilskud. Det var en god begyndelse, og løste i første omgang opgaven. Men da Hanne Bülow fire år senere ønskede en ny løsning, valgte hun i stedet et produkt fra Oticon. Denne gang var det dog nødvendigt at supplere med egenbetaling.


  • Den nye Oticon-løsning var alle pengene værd. Det skifte har jeg bestemt aldrig fortrudt, fortæller Hanne Bülow.


  • Da jeg fik Oticons avancerede høreapparater i ørerne, åbnede der sig en helt ny verden for mig. Pludseligt kunne jeg igen høre langt flere nuancer. Nu var det igen muligt at høre fuglenes pippen, og jeg kunne igen følge med i, hvad der skete omkring mig, fortæller hun.


Oticon More er helt i top

Da Hanne Bülow for nyligt igen ønskede et sæt nye høreapparater, valgte hun endnu en Oticon-løsning. Denne gang fra øverste hylde, nemlig Oticons helt nye produkt Oticon More.


  • Også her blev jeg meget overrasket. Utroligt så meget Oticon har formået at løfte kvaliteten af deres høreapparater på kun fire år. De her Oticon More er noget ganske særligt. Udover de ekstra lydnuancer tilbyder Oticon nu en løsning, som gør det muligt for mig at orientere mig, når lydene kommer fra alle sider. De filtrerer også lydene bedre end før, og jeg kan især mærke forskel, når jeg er sammen med mine børnebørn. Nu opleves deres leg ikke længere som larm, men derimod snarere som sød musik i en bedstemors ører, smiler Hanne Bülow.


De nye høreapparater kommer dog med en ekstra merpris, som Hanne Bülow selv skal betale, men det er en forskel, hun gerne betaler for.

Og så er der en anden og ikke helt uvæsentlig fordel ved den nye løsning.


  • Størrelsen er reduceret kraftigt på de nye Oticon More. De er nærmest usynlige. Lidt forfængelig er man jo, griner Hanne Bülow og fortsætter:


  • Jeg har altid fået en rigtig god behandling og service hos Vestjyllands Hørecenter. Her bliver man mødt af et venligt, dygtigt og kompetent personale, som kun vil én det bedste.


  • Alting bliver tydeligt besvaret - der er styr på det hele, både når det gælder rådgivningen og prisen. Jeg har altid følt, at det er mig og mine behov der er i fokus - uanset hvad og hvornår jeg har henvendt mig, fortæller Hanne Bülow inden hun slutter:


  • Jeg kan varmt anbefale Vestjyllands Hørecenter.
Book en tid
Share by: