• slide06.jpg
  • slide08.jpg
  • slide01.jpg
  • slide07.jpg

Hiv høreapparatet op ad skuffen

Oticon_Opn_hos_Vestjyllands_Hoerecenter.jpg
Få Oticon Opn hos Vestjyllands Hørecenter
13-09-2017

Har du problemer med dine høreapparater - eller får du dem slet ikke brugt? Kom og få hjælp hos os

 

Du kan se og læse mere om arrangementet i de lokale ugeaviser for Struer, Holstebro og Ringkøbing.

Se presse meddelelse herunder:

Få høreapparaterne frem fra skuffen

Onsdag den 20. september fra klokken 9-16 arrangerer Vestjyllands Hørecenter på Toldbodstræde i Struer en ”Servicedag” for alle dem, der har opgivet deres høreapparater og lagt dem i skuffen.

  • At høreapparaterne havner i skuffen, kan have flere årsager. Det kan skyldes, at høreapparaterne er justeret forkert og derfor ikke virker efter hensigten og forventningerne, men også, at høreapparaterne har en defekt eller brugeren er i tvivl om den korrekte brug, siger teknisk audiolog og indehaver Lars Braüner og fortsætter:
  • Hos Vestjyllands Hørecenter har vi den holdning, at man aldrig skal opgive sine høreapparater. Derfor tilbyder vi nu en Servicedag, hvor vi efter en samtale og et gratis serviceeftersyn vil gøre alt for at hjælpe med at få høreapparaterne frem fra skuffen og tilbage, hvor de hører hjemme, nemlig i ørerne hos brugeren.

Under Servicedagen er alle velkomne til at medbringe deres høreapparater uanset mærke og uanset, om de er blevet udleveret gennem det offentlige eller en anden høreklinik.

  • Hos Vestjyllands Hørecenter er vi specialister på alle slags høreapparater. Samtidig har vi det nyeste specialudstyr til at finde frem til problemerne med høreapparaterne og få dem finjusteret. Viser et serviceeftersyn, at høreapparaterne er bedst tjent med at blive udskiftet med nye, også fordi garantiperioden er overskredet, så tilbyder vi 250 kroner for de gamle høreapparater ved køb af nye, siger Lars Braüner.

Kan Vestjyllands Hørecenter løse problemerne, så er det dog kun første skridt på vejen til at gøre høreapparaterne brugbare igen, påpeger Lars Braüner.

  • Det kan give dårlig samvittighed hos skuffe-brugeren, at høreapparaterne ligger ubrugte hen. Pårørende kan reagere negativt, og det kan forstærke den dårlige samvittighed. Men i stedet for at give op, så skal man i stedet hjælpe sig selv ved at sige, at det kræver tilvænning og flere finjusteringer løbende at få det optimale ud af sine høreapparater. Ofte tager det op til tre måneder, før ørerne og hjernen har vænnet sig til at modtage de nye og forstærkede lyde, som høreapparater giver, siger Lars Braüner og fortsætter:
  • Her skal man tænke på, at ørerne og hjernen over år har vænnet sig til et gradvist tiltagende høretab, hvor lydene er blevet mere og mere dæmpede. Derfor kan man blive forskrækket, når man pludselig kan høre larmen fra trafikken og støjen fra sine køkkenmaskiner. Det er en ny situation, som kræver en god portion tålmodighed. Men tålmodighed og øvelser vil i sidste ende blive belønnet med øget livskvalitet gennem en bedre hørelse. Til glæde for brugeren selv og andre. Det kan være i den nære familie, på arbejdet eller i større sociale sammenhænge. Derfor skal man ikke opgive sine høreapparater, men komme til vores Servicedag. Som certificeret Oticon hørecenter samarbejder vi desuden med Ældre Sagen. Det giver ekstra fordele og ekstra tryghed for medlemmer af Ældre Sagen.

For yderligere oplysninger  - 97851212

KONXION A/S